TEATAR NA BRDU, Velika scena
Turgenjevljeva 5, 11030 Beograd
Režija i idejno rešenje scenografije: Milan Karadžić
Kostimograf: Dragica Laušević
Izbor muzike: Milan Karadić i Bojan Stojčetović
Organizator: Jasmina Urošević
Inspicijent: Zorica Grahovac
Tehnički direktor: Dejan Stepić
Igraju: Jelena Dušanović/Milica Burazer, Milena Jakšić/Jasmina Stojiljković, Anika Grujić, Milan Vasić, Igor Damnjanović, Milorad Kapor, Nebojša Đorđević, Bojan Stojčetović, Branko Babović, Tamara Tomanović, Branko Babović
REČ REDITELjA
U svom komadu “Ženidba”, Gogolj je želeo da u prvi plan stavi i ismeje društvene anomalije svog vremena – licemerje, želju za statusom po svaku cenu, robovanje normama građanskog društva… Ženidba o kojoj on govori nije ženidba iz ljubavi. To je društvena obaveza, statusni simbol, ispunjavanje forme za kojom njegovi likovi čeznu, i upravo to je ono što ih čini komičnim. Iako je prošlo skoro dvesta godina otkako je komad napisan, sve te anomalije su i dalje aktuelne i itekako prisutne u svakom, pa i našem društvu, i o njima je uvek potrebno govoriti kroz pozorište.
Ono što me je, pored toga, podstaklo da se opredelim baš za ovaj komad je njegov psihološki sloj, odnosno maestralno iznijansirani Gogoljevi likovi, koji nisu crno-beli, već vrlo životni, istovremeno podložni i osudi i sažaljenju, koji zbog svoje bezvoljnosti, teskobe i lenjosti duha, straha da izađu iz sigurne čaure, nisu u stanju da naprave bilo kakav pomak u svojim životima. Da bismo danas razumeli te likove, sve što je potrebno da uradimo je da se pogledamo u ogledalo.
Treći razlog zašto će upravo Gogoljevom “Ženidbom” biti nastavljena moja saradnja za Narodnim pozorištem iz Prištine/Gračanice, i saradnja tog pozorišta sa SNP-om, je izvrsna glumačka podela sa kojom je uvek zadovoljstvo raditi, a koja će na najbolji mogući način izneti ovu univerzalnu priču, koju će imati prilike da vidi publika od Vojvodine do Kosova što je izuzetno važno i za pozorišta i za publiku.